בלוג

הדרך בה נפיץ את הPayWatch

בשלב השקת השעון ובכל שלב הצגתו, המטרה החשובה ביותר היא ליידע כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים, על השקתו של השעון החדש. יש ליצור באז תקשורתי גדול ומשולב בין כל הנתיבים הקיימים (עיתונות, אינטרנט, טלוויזיה, רדיו, באנרים יחסי ציבור, קידום מכירות ועוד) על מנת למסור כמה שיותר מידע ראשוני וכללי על השעון, על תכונותיו ויתרונותיו לצרכן הפוטנציאלי. יצירת מודעות למותג החדש ולחדשנות שהוא מביא עמו היא קריטית ביותר. חשוב להביא לכך שהצרכן יכיר לעומק את כל הסיפור שסובב סביב המוצר, כך שהוא ישלוט בדגמיו, צורתו ומורשתו.

יעד חשוב אליו נרצה להגיע בחצי שנה הראשונה היא, להגיע אל אותם 3 אחוזים באוכלוסיה אשר נקראים חדשנים. קבוצה זו ניתן יהיה לכבוש לפי דעתנו בשלב מוקדם עקב נטייתם לקחת סיכונים והאתגר האישי שהם רואים בשימוש במוצר חדש. אך המשימה החשובה באמת לדעתנו היא להגיע ללימודים בצורה המקסימלית ביותר לקבוצת המאמצים המוקדמים. קבוצה זו שמהווה 13% מהאוכלוסיה, היא קבוצה אשר נחשבת למובילת דעת קהל וכאחד שבאפשרותה לפתוח אותנו לשווקים ופלחים חדשים באוכלוסיה.

הדרך בה נפיץ את הPayWatch
יש לומר שכרטיס האשראי של ויזה מופץ בישראל באמצעות תשלובת כאל (כרטיסי אשראי לישראל) אשר מעניקה מגוון רחב של שירותי הנפקה, סליקה ופתרונות תשלום של כרטיסי אשראי ויזה. על כן במידה וחברת ויזה העולמית החליטה כי ברצונה להפיץ את השעון בו השקיעו עיצוב פנים מרשים והחדשני בישראל, אזי כל תהליך ההפצה יבוצע בנתיב עקיף ולא בנתיב הישיר וזאת בהתאם ליכולותיה ותפקודה של כאל בישראל.

שעון הPayWatch יגיע לצרכן בצורה עקיפה הן דרך הקמעוניים בישראל (חנויות הנישה למיניהן) והן דרך הבנקים (אשר נהלים את מערך השירות של כאל אל מול לקוחות כרטיסי האשראי בישראל).
המוצר ישווק דרך חנויות נישה (חנויות מתמחות) אשר מוכרות שעוני יד ותכשיטים (כגון: טבעות אירוסין, טבעות נישואין או מוצרי פרסום). חנויות מסוג זה שפזורות בכל המדינה באות במגע יומיומי עם לקוחות פוטנציאלים של המוצר ועל כן יכולות למקסם את המכירות. הקונה יבוא לחנות ירכוש את השעון ויקבל בדואר לאחר שבוע את כרטיס האשראי שלו (יעשה בשיתוף עם הבנק). הייחודיות של חנויות אלו מתבטא בכך שהן מעניקות ללקוח תחושה של מקצוענות. אנשי המכירות שעובדים בחנויות אלו נתפסים כמקצוענים בתחום אשר באמצעותם ניתן לרכוש את המוצר הנכון והמתאים.

יש חשיבות יתרה בהפצת המוצר דרך הבנקים. הבנקים הם אלה שמפיצים את רוב רובם של כרטיסי האשראי בישראל, הם אלה שמזוהים הכי הרבה עם כרטיסי האשראי והם אלה שבאים במגע עם לקוחות פוטנציאלים באופן התדיר ביותר. רוב רובנו פונים בדרך כלל אל הבנקאי האישי שלהם על מנת להחליף כרטיס אשראי או לשדרג אותו ולכן הם מהווים המוכרנים הטובים ביותר של המוצר. על כאל להציע שיתופי פעולה פוריים עם הבנקים עמם היא עובדת תוך הטעמתו של המוצר החדש בצורה הטובה ביותר במערך שירות כרטיסי האשראי של הבנק. הבנק יציע ללקוחות חדשים הנחה על השעון וייתכן שישלב קטלוג של השעון בדואר אותו הוא שולח לבית לקוחותיו פעם בחודש.

דרך נוספת שכאל תנקוט בה היא למכור באופן ישיר את המוצר לצרכנים הפוטנציאלים, לרשות החברה אשר לה מערך של 1100 עובדים בישראל, מאגר נתונים גדול על לקוחותיה העכשיווים ועל לקוחותיה בעבר, באמצעות נתונים אלו ניתן יהיה בקלות להגיע לכמות נכבדת של רוכשים פוטנציאלים של השעון שלנו. החברה בנוסף מפעילה אתר אינטרנט שמקודם באינטרנט ושתפקידו להביא לקוחות לחברה (לידים כפי שעושים כיום לחברות בתחומי ציוד משרדי או מוצרי תינוקות או השכרת רכב), ועל כן באמצעותו החברה יכולה להפיץ את המוצר ישירות, קרי לשווקו ישירות לצרכן אשר יוכל להזמין באתר את השעון שלו ללא התערבות של גורם שלישי ולקבל את המוצר ישירות לביתו לאחר כמה ימים.
ספא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *