בלוג

שעון דופק עבור מדידת ביצועים ספורטיביים

אנו מחכים לחפיצים הבאים שיפתיעו אותנו מפעם לפעם ויהפכו אותנו לבעלי המילה האחרונה בתחום האופנה והספורט. מתאמנים רבים מצליחים לשפר את ההישגים שלהם ולהבין באופן מדויק מה המדדים שלהם לאימון באמצעות שעוני דופק מסוגים שונים. שעוני הדופק יכולים להתאים בנפרד לכל פעילות ספורט שונה – לרכיבה על אופניים, ריצה, טריאתלון או לגלישה בים. בשעוני הדופק ישנן איכויות וישנם יישומים שמייחדים את השימוש במכשיר דווקא לסוג הספורט הזה; המשותף לכולם הוא מדידת הדופק ומדדים נוספים ככל שניתן.

על ביצועים ספורטיביים ולקיחת מדדים
כדי להבין איך ניתן להשתמש בנתונים שמפיק עבורנו שעון הדופק, רצוי להעשיר את עולם הידע מתחום הפיסיולוגיה של המאמץ. תגובת הלב למאמץ או להתאוששות ממאמץ מגלה רבות על כושרו של האדם ועל התקדמותו בפיתוח הכושר. השעונים המשוכללים החדשים מאפשרים לערוך מראש תוכנית אימון – והמחשב שבשעון זוכר את הנתונים לאורך הפעילות. לאחר מכן ניתן להדפיס אותם, ללמוד אותם ולהסיק מהם מסקנות.

שלושה סוגים של שעוני דופק
ישנם שלושה מודלים בסיסיים לשעוני הדופק: מודל ראשון כולל רצועת דופק הכרוכה סביב החזה ואותות הדופק משודרים לשעון. מודל נוסף הוא מדידת דופק באמצעות חיישן שמניחים עליו אצבע במקום לכרוך את הרצועה. המשמעות היא שהמדידה לא נעשית תוך כדי הפעולה והתוצאות אינן מדויקות כפי שהן באופן מיידי. הסוג השלישי מכיל טבעת חיישנים על האצבע או על פרק היד.

שעוני "הכל באחד"
לאחרונה פותחו שעוני דופק אשר פוטרים את השימוש ברצועות חזה ובכבלים. בשעונים הללו ישנו גם מכשיר ניווט לווייני המאתר את המהירות, את המרחק ואת כיוון ההתקדמות. יש בשעונים אלו גם נגני MP3 הכוללים יישומי אימון אישי שמתאימים את קצב האימון לקצב המוסיקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *